Vilken digital trend

Vilken digital trend är starkast 2022?

Skriven av Niklas
Published 15. 03. 2022


Det är tydligt: rörligt innehåll är det som gäller under 2022. Men rörligt kan ju se ut på många olika sätt. Både väldigt bra, och inte lika bra. Och ibland blir man själv förvånad av vad som faktiskt bryter igenom bruset.

Fördelen med annonsering i sociala medier är att man snabbt ser sina resultat (förutsatt att du har tillgång till all data, vill säga), och kan ändra och justera allt från CTA till färger efter vad som fungerar bäst. Du kanske även har gjort ett a/b-test? Då kan du verkligen se direkt vad folk tycker är intressant, vad som ger klick och förhoppningsvis bra konvertering.



Tiden för någons uppmärksamhet blir bara kortare och kortare, exempelvis hos Gen Z där du har max 8 sekunder på dig att göra ett intryck. Och helst ett gott sådant, annars är det nästa som gäller och man får vackert stå kvar och vänta på nästa tillfälle.

Något som är viktigt att komma ihåg är att inte glömma hantverket; bara för att det ska gå fort betyder det inte att man ska tumma på kvaliteten, och att alltid kolla allting en extra gång. Det ska ju faktiskt se bra och intressant ut också.

Något som vi även ser är att många satsar på att göra det enklare än någonsin att handla direkt i och via en annons – ju snabbare desto bättre gäller även här.

Vill du veta mer om hur vi kan få dig att synas på rätt ställen?

Läs mer här

SKRIVEN AV.