14

TikTok vs Triller

Skriven av Frida
Published 01. 04. 2022


Oavsett olika sätt att skapa användarvideor, ger både TikTok och Triller ett bra sätt att visa upp kreativitet, haka på trender och skapa unikt innehåll.

När du använder Triller har musikvalet företräde framför videon. Appen använder videon som en överlagring till ett ljudspår, där musiken automatiskt sammanfogas för att matcha klippet. Medan TikTok låter sina användare lägga till musik före eller efter ett klipp.

Vad används Triller-appen till?
Det är en social videoapp som du kan använda för att titta på eller skapa korta videos, som enkelt kan redigeras med ett verktyg med musik, filter och mycket mer direkt i appen.
När du har lagt upp en video kan andra användare dela, kommentera eller använda ljudet från den i sina egna videor.


Hur skiljer sig Triller från TikTok?
TikTok fokuserar på några specifika genrer medans Triller i första hand gynnar hip-hop och EDM (Electronic Dance Music). Det kommer inte som en överraskning, eftersom några av investerarna i Triller är starka inom just dessa genrer; Snoop Dogg, Kendrick Lamar, The Weeknd och Marshmello är bara några få populära namn som finns på listan av investerare. Detta visar tydligt Trillers avsikt att stödja musikbranschen och enskilda artister. Till skillnad från detta verkar TikTok gå i motsatt riktning, det ryktas nämligen att ByteDance (TikToks kinesiska ägare), planerar att lansera sin egen streamingplattform.

Triller vs. TikTok: För influencermarketing
TikTok är en bättre social videoplattform för influencers över hela världen när det kommer till räckvidd. I jämförelse med Trillers 65 miljoner användare har TikTok 800 miljoner. Dessutom, till skillnad från Triller som bara är tillgänglig i 50 länder, är TikTok tillgängligt i 155. Dessutom har TikTok framgångsrikt lanserat en stor generation av creators.

Triller vs. TikTok: För varumärkesbyggande
Att utnyttja TikTok kan vara nyckeln till att öka medvetenheten för varumärken, detta genom en publik som växer för varje sekund. Triller ger också varumärken en bra plattform för att öka exponeringen, men just nu i avsevärt mindre skala. Men båda plattformarna ger varumärken ett roligt sätt att marknadsföra sina produkter med hjälp av videoinnehåll.

Triller vs. TikTok: För annonsering
TikTok ger annonsörer flera alternativ för att nå sin målgrupp, när användarna öppnar appen visas annonser som tar över skärmen helt i några sekunder innan den förvandlas till en in-feed-videoannons. TikTok-annonser erbjuder en lättanvänd och kraftfull plattform för företag att annonsera. Å andra sidan inkluderar Triller inte annonser för närvarande, utan låter istället kreatörer samla in pengar från följare, annonsörer samt crowdfunding.

Triller vs. TikTok: För contentskapande
För att välja den bättre plattformen mellan Triller och TikTok, överväg att ställa frågan: Vilken typ av innehållsskapare är jag?
Medan TikTok har en rad redigeringsverktyg för att ge innehållsskaparen flexibiliteten att skapa innehåll de vill ha, låter Triller använda sig av ett AI för att redigera videor åt skaparen. Så med Triller kan du helt enkelt låta artificiell intelligens kompilera de bästa klippen för att skapa en video av bästa kvalitet.

Vilket blir ditt val?

Vi kan såklart hjälpa till att guida dig rätt.

Kontakta oss här

SKRIVEN AV.