Skärmavbild 2022 05 06 kl 14 27 43

Lär känna LowLow – vår nya kund!

Skriven av Niklas
Published 06. 05. 2022


Vi har sedan en tid tillbaka börjat jobba tillsammans med dryckesvarumärket LowLow, som startade efter att en av grundarna druckit något som de inte visste vad det var. Det visade sig vara hard seltzer – och så startade LowLow sin verksamhet.

Men vad är egentligen hard seltzer? Det enkla svaret är alkoholhaltigt bubbelvatten med smak. Idag har LowLow precis lanserat två nya smaker, och erbjuder nu tre olika varianter med smak av rosé, tonic och “champagne”.

Och med tanke på dagens hälsotrender passar LowLow utmärkt, det är helt enkelt en njutning helt utan både socker och kolhydrater. Ett mer hälsosamt sätt att dricka alkohol.
Hard seltzer är relativt nytt i Sverige, men i USA är det redan en miljardindustri där millennials stått för den stora spridningen.

– Vi tror starkt på en stor spridning även i Sverige, och vi ser just nu tre konkurrenter här hemma. Men vi tror stenhårt på att vi snart kommer vara det naturliga valet när det kommer till hard seltzer, säger Max Lövinger, medgrundare.

Och 2022 har redan börjat bra, hittills har LowLow sålt mer än hela förra året sammanräknat. I dagarna gick även den första leveransen österut; till Estland.

Två nya smaker. Och siktet inställt på expansion.
Förutom de två nya smakerna Flower Tonic och Rosé Spritz, satsar man även på alkoholfria alternativ. Framöver siktar man in sig på att ta fram nya smaker och produkter inom kategorin som de kallar “social drinking”, ett bättre och mer hälsosamt sätt att dricka alkohol. Och att fortsätta satsa på nya marknader utanför Sverige:

– Vi har ett ganska stort mål om att bli den största hard seltzern i USA, med ursprung från ett annat land. Så vi siktar högt!
Säger, Joel Thomasson, medgrundare.

Samarbetet med CLEO klickade direkt.
I och med att saker och ting började röra på sig rätt snabbt, insåg LowLow att dom behövde lite hjälp med sin digitala kommunikation, och vi på CLEO fick beröm för vår proaktivitet i ett tidigt skede, där vi kunde visa på att vi kan ta oss an alla typer av uppdrag och förfrågningar (både högt och lågt) som LowLow stod inför.

– Vi märkte rätt snabbt att vi och LowLow var en bra match, vi förstod snabbt vad de behövde och att vi verkligen kunde leverera på det som behövdes
, säger Charlotte van de Leur, VD och grundare på CLEO.

Max Lövinger håller med:
– Vi behövde en smart byrå med fötterna på jorden, som också kan vår marknad väl, och det har vi nu fått med CLEO. Och ser fram emot att växa och utöka samarbetet ännu mer i framtiden!

Läs mer om LowLow här.

SKRIVEN AV.